Beskrivelse af skole

Skoler i Gladsaxe kommune

I Gladsaxe Kommune ønsker vi at imødekomme fremtidens krav til den verden, vores børn vokser op i. Alsidige personlige, sociale og faglige kompetencer går hånd i hånd med trivsel og demokratisk dannelse, hvilket derfor er centrale elementer i visionen for Gladsaxes skoler.

Mange af vores børn og unge kommer til at få job, der slet ikke findes i dag, og det stiller andre krav til udviklingen af elevernes kompetencer end traditionelt set.

Vi arbejder på at udvikle Gladsaxe Kommunes skoler, så vores børn og unge kan klare sig godt og trives i et samfund, der vil se helt anderledes ud, stiller andre krav og giver helt andre muligheder, end samfundet i dag.

Gladsaxe Skole skaber livsduelige mennesker, klar til en ukendt fremtid.

Vi, på Gladsaxe Skole er ambitiøse, vi arbejder for et højt fagligt niveau,

vi vil en inkluderende skole, med et stærkt sammenhold.

Vi er en skole i dynamisk udvikling, for at skabe en skole i verdensklasse.

Gladsaxe Skole består af ca. 750 børn, 65 lærere, 25 pædagoger og et hold af ledere, administrative og tekniske medarbejdere. Vi arbejder for at alle børn skal lære så meget som muligt og samtidig blive modige, nysgerrige og handlekraftige unge, der har kompetencer og lyst til at være en del af de fællesskaber de møder.