Læsning

På Gladsaxe Skole er vi optagede af den gode læsetræning i klasserne. Derfor deltager lærerne løbende i efteruddannelse hvert år om læsning. Skolen har i de sidste år haft særligt fokus på faglig læsning, og vi har fast læsemåned i hele januar.

På alle årgange er der afsat ekstra ressourcetimer til at understøtte den gode læsetræning i klasserne.

Et hold af lærere , med særlige kompetencer indenfor læsning arbejder med det understøttende læsearbejde i ”Læsegruppen”. Læsegruppen er dels knyttet til årgangene og understøtter lærernes faglige arbejde i klasserne, ligesom de i perioder tilbyder elever med særlige udfordringer kursusforløb, eller støtte i klasserne.

Læseindsatsen på Gladsaxe Skole er en del af den samlede Handleplan for læsning i Gladsaxe Kommune.